„Ahoj ! – cała naprzód ku emocjom…”

Cel: Zrozumienie istoty emocji, identyfikacja własnych emocji oraz rozwijanie umiejętności radzenia sobie z nimi.

Czas trwania: Około 2 godzin

Cena 1000 zł 2×45 min

Dwóch prowadzących

Materiały: Flipchart, markery, kartki z zadaniami, przykładowe sytuacje, karty z nazwami emocji.

Przebieg warsztatów:

  1. Wprowadzenie (15 minut)
    • Powitanie uczestników i krótka prezentacja celów warsztatów.
    • Omówienie znaczenia emocji w życiu codziennym oraz ich wpływu na nasze zachowanie i decyzje.
  2. Teoria emocji (20 minut)
    • Krótka prezentacja różnych teorii dotyczących emocji, takich jak teoria Jamesa-Lange’a, teoria Cannon-Bard czy teoria Schachtera-Singera.
    • Omówienie różnych rodzajów emocji i ich funkcji adaptacyjnych.
  3. Ćwiczenia praktyczne (40 minut)
    • „Rozpoznawanie emocji”: Uczestnicy otrzymują karty z nazwami różnych emocji i próbują je odgadnąć na podstawie opisanych sytuacji.
    • „Mapa emocji”: Każdy uczestnik rysuje własną mapę emocji, odzwierciedlając, jakie emocje często odczuwają w różnych sytuacjach.
    • „Symulacja sytuacji”: Uczestnicy biorą udział w symulacji różnych sytuacji, podczas których mogą doświadczyć różnych emocji, a następnie omawiają swoje reakcje i uczucia.
  4. Techniki radzenia sobie z emocjami (30 minut)
    • Omówienie różnych technik radzenia sobie z emocjami, takich jak świadomość emocjonalna, techniki relaksacyjne, pozytywne myślenie czy rozmowa z bliskimi.
    • Praktyczne wypróbowanie wybranych technik przez uczestników.
  5. Podsumowanie i refleksja (15 minut)
    • Krótka powtórka najważniejszych zagadnień omawianych podczas warsztatów.
    • Prośba o podzielenie się refleksjami i wnioskami z doświadczeń podczas ćwiczeń praktycznych.
    • Zachęta do kontynuowania pracy nad świadomością emocjonalną poza warsztatami.

Zakończenie: Podziękowanie uczestnikom za udział, z naciskiem na emocje jakie towarzyszyły uczestnikom podczas spotkania

Dostosowujemy powyższy scenariusz do konkretnych potrzeb grupy oraz dostępnych zasobów. Ważne jest, aby zapewnić uczestnikom możliwość aktywnego uczestnictwa, refleksji i praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy na temat emocji.